söndag 4 januari 2015

Fast i labyrinten

Idag har jag befunnit mig i Daidalos labyrint. Taurus jagar mig och jag heter Love, Tilda eller Svea. Jag letar efter livspuckar. Om jag inte passar mig så slimar Taurus mig. Om jag ger Bulten fel sak, slår han sönder mina livspuckar. I köket får jag bara gå på de vita rutorna på golvet. De röda måste jag ta ett STORT kliv över. Ibland ska jag krypa under dem. (Det går, jag lovar.) Om jag nuddar en röd ruta, vaknar Bulten och släcker en av livspuckarna.

Muttern tar livspuckar om jag går på fel brunn. Det är inte alltid lätt att veta vilken brunn som är fel ... eller ens var brunnarna finns. Krampus kommer ut ur portarna och in i labyrinten och klipper av livspuckarna och då måste barnen (=jag) springa.

Låt mig säga så här, man har aldrig tråkigt med Oskar...

1 kommentar:

  1. Gustav nöjer sig med att läsa högt ur den där dagboken jag aldrig lyckas komma ihåg vad den heter, och med att rita. Lite lugnare för den gamla själen.

    SvaraRadera