måndag 5 januari 2015

Snabb shoppingrunda

Jag hade tänkt låta kreditkortet vila ett tag och inte köpa några nya kläder till barnen förrän framåt sportlovet. Men å andra sidan är det rea i affärerna nu, så jag åkte en snabb tur in till stan mitt på dagen idag.

Jag visste ganska bra vad var och en av barnen behöver. Tre affärer hann jag med på mindre än en timme och jag kom hem med två par jeans, ett par tights, fyra långärmade tröjor och fem par strumpor till Oskar. Gustav försågs med två par långbyxor, en skjorta, tre långärmade tröjor och tre par kalsonger.

När jag tittar på det jag har köpt, inser jag att jag återigen har hamnat i det blå träsket. Det är inte lätt att hitta kläder till barnen i de färger jag vill ha. I butikernas pojkavdelningar finns mest blått i olika nyanser. Svart och grått finns också. Lite grönt. Jag vill ha gult, rött, klargrönt och kanske till och med orange, om det är rätt nyans.

Jag gjorde ett undantag och köpte en tröja med Angry Birds-tryck till Oskar. Annars ogillar jag de flesta tryck på kläderna i högsta grad.

Gustav börjar så smått växa i storlek 128. På Lindex innebär det att han måste byta avdelning från 86-122 till 128-170, alltså samma sorts kläder som tonåriga killar har. Jag tycker att det är lite tidigt för honom att klä sig som en tonåring redan nu. På H&M och KappAhl sker det här bytet först vid nästa storlek (134). Det känns något bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar