torsdag 9 april 2015

Hur få maten att smaka "bra"?

Jo, var med och laga den själv.

Gustav ville hjälpa till att laga maten idag. På menyn stod den kulinariska rätten fiskpinnar och makaroner! Nåväl, Gustav gav sig in i detta med liv och lust. Han rörde i den kokande pastan och han passade fiskpinnarna i stekpannan medan vi pratade om matlagning.

Nu är det ju inte mig barnen ska vända sig till, om de vill lära sig att laga mat. Deras pappa är ju en suverän kock men jag kan kanske lära ut lite enklare saker.

Redan medan vi stod vid spisen funderade Gustav om maten skulle vara godare, när han hade varit med och lagat den. Det var den nog. Jag har aldrig sett honom äta så mycket förr.

I helgen vill Gustav baka en kaka själv, antingen en sockerkaka eller en kladdkaka. Det ska han naturligtvis få göra.

2 kommentarer:

  1. Jag tror inte att det spelar så stor roll hur duktig kock man är utan det hänger mer på att man tar sig tiden att göra det tillsammans - då blir resultatet supergott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det. Kanske kan matlagning tillsammans med Gustav få mig att tycka att det är lite roligare att laga mat.

      Radera