lördag 4 april 2015

Skelett i Tomelilla #laterblog

I måndags tog barnen mormor och jag bussen till Tomelilla för att titta på skelettet som finns på skolan, där jag arbetar. Jag har tänkt och funderat på hur jag skulle få ihop detta. Att ta med barnen en vanlig arbetsdag är inte ett alternativ precis. Påsklovet var ett bra alternativ och det visade sig vara febril aktivitet på skolan, trots att det var lov. Klassrum målades om. Containrar fylldes med skräp.

Skelettet visade sig inte bli huvudattraktionen. Gustav tittade på det men Oskar tyckte att det var lite otäckt. Båda barnen tyckte att det var roligare att få gå runt och titta på skolan och se var mamma arbetar. Och den stora behållningen var att få gå in i ett klassrum och rita på tavlan.

När skolbesöket var avklarat, gick vi till BoOhlsson i duggregnet och snålblåsten för att köpa påskägg till barnen. Sedan åt vi lunch.




Under lunchen blev jag illamående och jag vet inte hur jag lyckades "hålla mig" tills vi var hemma nästan tre timmar senare. Det här illamåendet höll i sig i flera dagar. Det var först igår jag mådde bättre igen. Inte det roligaste sättet att tillbringa påsklovet på men det har fört med sig det goda att jag har vilat och vilat och vilat.


1 kommentar:

  1. Det var en riktigt trevlig resa. Bänkkamrat med Gustav på ditvägen och Oskar hem. En hel nya tankar luftades, kan jag säga. I Tomelilla regnade det, och blåste, men vi fick se svenska humoristers ändor. Hade jag inte precis väntat mig.

    SvaraRadera