måndag 27 april 2015

Katten på råttan...

Mamma ska renovera köket. Det innebär att jag måste köpa två trådbackar. Det har jag gjort idag.

Hur hänger det ihop, kan man undra. Jo, så här är det:

  • Mamma ska renovera köket och för att kunna göra det måste hon rensa i (tömma?) sina skåp i köket.
  • Det som står i köksskåpen ska flytta ut i skänken i vardagsrummet.
  • I skänken i köket står två stora serviser. Den ena ska åka till "tippen". Den andra ska få flytta hem till mig. (Jag vet inte om det blir hela eller delar av den.)
  • För att jag ska få plats med servisen, måste jag göra plats i skänken som står i mitt vardagsrum.
  • För att kunna göra plats i skänken, måste jag köpa två trådbackar för att göra mitt trådbackssystem i klädkammaren komplett.


Mission accomplished!

1 kommentar: