lördag 18 april 2015

Vårskrik


Jag har för mig att det är Astrid Lindgrens Ronja som skriker in våren. Jag känner för att göra detsamma. Just nu gör årets vackraste tid sitt avstamp och det är så underbart att det bubblar inombords på ett sätt som nästan gör ont.

Igår eftermiddag, när jag var på väg in från parkeringen, såg jag att bokens knoppar sträcker på sig. Lite mer värme och så kommer de gröna bladen att vecklas ut. Diverse olika buskar har redan börjat att grönska.


Jag var inne i centrum på förmiddagen. På Bantorget är magnolians knoppar stora. Vackra, vita, med rosa inslag.


När jag klev av bussen här hemma, såg jag en stor slånbuske i full blom. Solsken, blå himmel och tusentals vita blommor. Det var ett sådant tillfälle, då jag var glad att jag bar kameran med mig.


2 kommentarer:

  1. Helt rätt, avstamp för den vackraste tiden.

    SvaraRadera
  2. Våren har kommit betydligt längre hos er än här hos oss men vi väntar med spänning på att den ska komma på allvar

    SvaraRadera