lördag 4 april 2015

Tidsfördriv i Skrylle #laterblog

Förra söndagen var Oskar på kalas hos en kompis från förskolan. Medan Oskar kalasade, hade Gustav och jag två timmar att "slå ihjäl" i Dalby. Vi åkte ut till Skrylle för lite lunch och en promenad.

Naturum i Skrylle är alltid värt ett besök. Gustav gillar djuren, som man kan titta på och läsa om. Han var inte helt med på noterna att gå en promenad men jag lyckades locka med honom. Jag var nyfiken på att titta på det gamla stenbrottet och dit tar det inte många minuter att gå. Väl där, tyckte även Gustav att det var roligt.


Det var brant, lerigt och halt att ta sig ner till vattensamlingen men vi hade trevligt tillsammans på vägen och mycket att prata om.

När vi hämtade Oskar, som hade haft roligt på kalaset, berättade jag för födeledagsbarnets pappor vad vi hade haft för oss. De sade att det är samma stenbrott, som man kan komma till från Måryd. Jag måste helt enkelt åka till Måryd och få detta bekräftat. Det får bli en ny utflykt längre fram i vår.




1 kommentar: