söndag 29 november 2015

Adventsljusstakar och dekorationer

Första advent är här och jag har plockat fram mitt adventspynt, som inte är särskilt omfattande. Ett par tomtar, en elljusstake, två adventsstjärnor på fot samt två adventsljusstakar med levande ljus.

Jag har sett en mängd olika vackert dekorerade adventsljusstakar, när jag har surfat runt på nätet. Mina egna är knappt dekorerade alls. Det har flera anledningar. För det första saknar jag "pyntgenen". För det andra vill jag inte skapa en brandfara. En massa torr lav och tovade tomtar i närheten av öppna lågor känns inte helt säkert.

Jag hittade i alla fall röda, alldeles lagom stora blockljus till en av ljusstakarna. Det första ljuset har jag tänt. I den andra ljusstaken står det fyra vanliga, vita ljus. Den tänker jag inte tända förrän i morgon, när barnen är här.

1 kommentar:

  1. Jag har definitivt ingen pyntgen, då varifrån skulle du fått din?

    SvaraRadera