söndag 29 november 2015

Ovanligt aktiv söndag

Jag vet inte vad som tog åt mig idag men aktivitetsnivån har legat på topp och jag har fått en massa gjort, vilket naturligtvis känns skönt. Men det känns också som om jag skulle behöva förlänga helgen med ytterligare en dag, en vilodag.

Dagen började med att jag bäddade rent i sängen, så ikväll blir det EXTRA skönt att gå och lägga sig. Sedan följde två timmars arbete. Jag bedömde och skrev feedback på de laborationsplaneringar mina fysikåttor skrev i fredags.

Därefter var det dags att ge sig ut. Regnet stod som spön i backen men hann upphöra under den stund det tog mig att göra mig i ordning samt fundera på vad jag skulle handla.

Första stoppet gjordes på bensinstationen, där jag tankade bilen. Jag tyckte att de härom dagen på nyheterna sade att bensinpriset höjdes till 12,79 kr/l. Men jag måste hört fel, eftersom bensinen idag kostade 12,09 kr/l.

Utflykten fortsatte till ÖoB, där jag skulle köpa hushållspapper och tvättmedel. Det var tvättmedlet som var det viktigaste, eftersom det var helt slut. Jag behövde panikköpa tvättmedel på ICA igår, när jag skulle tvätta. Hushållspappersrullen i köket var också helt tom. På ÖoB köpte jag, som alltid när jag är där, makrill. Den är tveklöst billigast där.

Sista stoppet var CityGross, där jag bunkrade upp inför veckan som kommer. Det är så skönt att slippa stanna i affären med två trötta barn på väg hem från jobb och skola.

Väl hemma igen har jag lagat morgondagens middag (och sett till att få i mig lite mat även idag). Det blir en mumsig köttfärssås. Jag har jobbat lite till (redovisat resultat på två Diamantdiagnoser samt gjort ett utkast till ett matteprov). Månadens räkningar har betalats och jag har gått ut med återvinningen.

Det där tvättmedlet och hushållspappret jag köpte... När jag kom hem och skulle ställa in förpackningarna i skåpet, upptäckte jag att där stod det två paket tvättmedel och två hushållsrullar. Note to self: kolla förråden innan du åker och handlar! Ja ja, nu har jag så det räcker ett bra tag framöver.

Nu tänker jag inte göra något nyttigt mer idag. Jo, plocka undan den rena tvätten från igår. Men inte mer än så. Jag hoppas att det finns något bra att se på TV medan jag stickar.

1 kommentar:

  1. Jag är din balanspunkt i fråga om aktiviteter idag är jag rädd.

    SvaraRadera