tisdag 3 november 2015

Nya sedlar

I fredags såg jag en av de nya sedlarna för första gången. Det var bara i förbigående. Jag var och handlade och kvinnan framför mig i kön betalade med kontanter. När hon fick växel tillbaka sade hon:

- Är det en av de nya?

Och då såg jag sedeln svischa förbi i ögonvrån, när hon tog emot den från kassapersonalen.

Idag såg jag de nya 20- och 50-kronorssedlarna på nära håll. Återigen befann jag mig i en kösituation och bredvid mig stod en man med sagda sedlar i handen. Jag kunde inte låta bli att kommentera dem och han visade mig dem. Han sade att de känns som monopolsedlar och lät mig känna på dem. Ha ha, det låter ju helt stört, när jag skriver det, men jag tycker att det här med nya sedlar är så spännande.

Nu fortsätter jag vänta på den stund, när jag får en ny sedel i min ägo. Det lär antagligen dröja, eftersom jag så sällan använder kontanter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar