tisdag 17 april 2012

Elva frågor

Hittade en utmaning hos Ellen. Jag kommer inte att följa instruktionerna till punkt och pricka, så...

1. Hur långt kan du springa utan att behöva gå?
Springa eller jogga? Svaret kommer att variera beroende på vilken framfart som avses. Och i vilket fall som helst blir mina svar gissningar, eftersom jag inte sysslar med någotdera på en regelbunden basis. Men springa orkar jag kanske 100 m. Jogga ... hm, om jag gav mig sjutton på att inte stanna och jogga i väldigt lågt tempo skulle jag kanske klara av 400-500 m.

2. Estrella eller OLW?
OLW.

3. Om du var tvungen att klä ut dig till en fiktiv karaktär för resten av ditt liv, vem skulle det vara?
Anne på Grönkulla i vuxen ålder.

4. Vilken är din favoriträtt?
Svår fråga att besvara. Det varierar. Men någon god köttbit som jag kan äta bearnaisesås eller aioli till.

5. Köper du begagnat? Varför/varför inte?
Jag köper ytterst sällan något begagnat. Det går snabbare att handla nytt och jag får precis det jag vill ha.

6. Skulle du byta bort/har du bytt bort ditt efternamn vid giftermål?
Jag tog makens efternamn, när vi gifte oss. Mitt gamla efternamn behöll jag som mellannamn. Vi har sedan dess bytt efternamn till ett nytt, som vi hittade på själva.

7. Vad är din ståndpunkt när det gäller gardiner?
Onödigt.

8. Skulle du helst köpa en vuxen hund eller en valp och varför?
En valp. Vill inte missa den söta valptiden.

9. Har du någon serie/film som du ofta citerar?
Jag tror inte att jag citerar någon serie/film högt men i mina tankar dyker det ibland upp citat från Dead Poets Society och American Beauty.

10. Varför tog de egentligen bort alla goda glassar ur GB:s sortiment för att ersätta dem med Magnum?

Keine Ahnung. Men Magnum är knappast det jag väljer, om jag ska köpa pinnglass.

11. Får vi en vacker sommar i år?

Ja! Det kommer att vara jättefint väder i juli, när jag har semester ;-)



Här kommer elva frågor till den som känner sig manad:
1. Vilken bok läste du senast?
2. Du har 1 km till affären och behöver köpa 1 l mjölk. Hur tar du dig till affären? Gå, cykla, bil...?
3. Du får erbjudandet att få bestiga Mount Everest (all expenses paid). Skulle du göra det?
4. Hur ofta äter du vegetariskt?
5. Kan du hitta Polstjärnan på natthimlen?
6. Vilken film har du sett flest gånger?
7. Vad är din uppfattning om ordet "hen"?
8. Salt eller söt lakrits?
9. Sopsorterar du? Om ja, i vilken utsträckning?
10. Om du skulle skänka 500 kr/månad till välgörenhet, vilken organisation skulle få ditt stöd?
11. När var du hos tandläkaren senast?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar