lördag 12 maj 2012

Aprilskämt i maj

I morse vaknade jag halv fem till ljudet av att Gustav skrattade i sömnen. Jag undrar vad han drömde. Det lät i alla fall härligt. Eftersom jag somnade strax efter halv tio igår kväll, var jag ganska pigg så det gjorde inget att jag vaknade. Jag gick upp och satte mig i soffan och läste lite i olika tidningars nätupplagor.

I Expressen hittade jag en artikel, som jag hade avfärdat som ett aprilskämt om det hade varit 1 april idag. Men det är det ju inte, så då är det väl sant.

Vad då? Jo, att du snart kan betala för "likes" på Facebook. Genom att betala så köper du plats för dina inlägg högre upp hos dina kontakter. Och inlägg som syns bättre har även möjligheten att få mer "likes". 15 kronor ska det kosta som mest ... per inlägg som du vill puffa upp.

I mina öron låter det här som ett skämt. Finns det verkligen någon som vill betala för den här tjänsten? Men det måste det väl göra, annars hade ju Facebook inte planerat att lansera tjänsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar