onsdag 9 maj 2012

Är jag för gammal?

För ett tag sedan registrerade jag mig på pottermore.com. Jag gillar ju Harry Potter. Både böckerna och filmerna. Mest böckerna. Så när Pottermore slog upp portarna för allmänheten, begav jag mig dit.

Men nu börjar jag tro att jag är för gammal. Eller så är jag korkad. Något fel är det i alla fall. Jag förstår inte riktigt vad poängen med Pottermore är. Jag har fattat att jag ska arbeta mig igenom de olika kapitlen. Jag ska samla på saker som jag hittar på vägen.

Det där samlandet är ett problem. Jag tycker inte att det finns något att samla på. Några få saker har jag hittat på vägen. Jag försöker klicka på allt men (nästan) inget händer.

Det finns en massa att läsa i de olika kapitlen på Pottermore. Det mesta känns som gammal skåpmat men en del är nytt och riktigt intressant.

Nu har jag kommit till Diagon Alley och där är det tvärstopp. Nästa scen är Gringotts men den nivån är obönhörligen låst för mig. Jag förstår inte vad det är jag har missat att göra. Jag hittar ingen information.

*sur*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar