måndag 7 maj 2012

Listor

Inspirationen att skriva är inte på topp och då är det lite skönt att ta sin tillflykt till ytterligare en lista...

Senaste
  • Låt du hörde: Inte en aning. Men den var bra. Det var mina elever som spelade musik under rasten i väntan på att min lektion skulle börja.
  • Film du såg: Harry Potter and the Goblet of Fire.
  • Mat du åt: En chocolate chip cookie.
  • Resa: Inom Sverige - till Stockholm i juni 2011. Utomlands - till Tunisien i augusti 2002.
  • Bråk: Jag försöker undvika bråk ... men den senaste konflikten jag var inblandad i ägde rum i eftermiddags, när femåringen sov i bilen och inte ville vakna.
  • Dröm: Jag minns så sällan mina drömmar men i förra veckan vaknade jag en natt med titelmelodin till Mighty Machines skrålandes i mitt huvud ... så jag måste väl ha drömt om det, eller...?
  • Person du träffade: Min femåring. Om jag ser utanför familjen, så var det en av pedagogerna på tvååringens förskoleavdelning - utvecklingssamtal.

Antingen-eller-frågor
  • McDonalds eller Max: Max utan tvekan.
  • Hockey eller fotboll: Helst ingetdera men måste jag välja så blir det fotboll. Men då måste det vara på EM- eller VM-nivå.
  • Hund eller katt: Katt.
  • Kött eller fisk: Svårt val men just nu säger jag kött.
  • Solsemester eller skidsemester: Solsemester.
  • Älskad eller hatad: Älskad.
  • Sommar eller vinter: Sommar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar