måndag 5 november 2012

Kometen kommer...

... läser jag för barnen vid läggdags. Det är den första kapitelbok Gustav riktigt har fastnat för. Han somnar visserligen varje kväll medan jag läser men så länge han är vaken tycker han att det är spännande och manar på mig att läsa vidare.

Tove Jansson var inte en av mina favoriter, när jag var liten. Jag har en hel rad av mumintrollböcker men den enda jag lyckades ta mig igenom från pärm till pärm var just Kometen kommer. De andra började jag att läsa vid ett flertal tillfällen men de lyckades inte fånga mig.

Innan Kometen kommer har jag försökt läsa Pelle Svanslös, Barnen i Bullerbyn, Lotta på Bråkmakargatan, Bröderna Lejonhjärta och Barnens bibel för Gustav. Ingen av dem har fallit honom i smaken.

1 kommentar:

  1. blir inte så förvånad, Gustav verkar lagd åt det introverta och mystiska. Bröderna Lejonhjärta i all ära, men Tove Jansson är betydligt subtilare

    SvaraRadera