fredag 16 november 2012

Torsdagar...

... vad är det med torsdagar?

Förra torsdagen kom Gustav hem från förskolan och mådde illa och kräktes. Igår kom Oskar hem från förskolan och mådde illa och kräktes.

När jag ringde förskolan för en stund sedan, för att meddela att barnen är hemma idag, fick jag veta att jag inte var den första som höll barnen hemma på grund av kräkningar.

Oskar är hur pigg som helst, precis som Gustav var för en vecka sedan. Förhoppningsvis fortsätter det så, precis som det gjorde för Gustav i förra veckan, men man kan ju inte veta det i förväg. Därför blir det ingen förskola idag. Det beskedet föll i god jord hos Gustav. Han kommer att ha betydligt svårare att acceptera att han inte kommer att få leka med bästa kompisen S, som är hos sin pappa i grannhuset nu i helgen.

Den här helgen skulle vi ha hela huset fullt av folk. Maken och jag skulle fira våra födelsedagar. I kylskåpet ligger ett stort paket kräftor och en kalkon för att tinas. Alla festligheter har nu ställts in och vi får väl leva på kalkon ett bra tag framöver...

C'est la vie!

1 kommentar:

  1. Det är tur att TV-kanalernas Play-funktion finns, jag är sämst på att komma ihåg när olika program går (även när jag verkligen vill se dem).
    Brevet till tomten är ju helt underbart, jag minns att du berättade om det på jobbet innan! När jag var riktigt liten var morfar tomte (utklädd), jag minns att jag tyckte det var så fascinerande att något kunde låta som morfar och lukta som morfar, men ändå se ut som något annat.

    SvaraRadera