måndag 12 november 2012

Tillväxt


Jag satt och tittade igenom lite gamla bilder igår kväll och fick syn på den här. Den är tagen den 20 januari 2010. Oskar är 18 dagar gammal och har varit hemma från neonatal i två dygn. Bredvid honom ligger en nalle, som maken köpte till honom när han var alldeles nyfödd.

Den där nallen har Oskar inte brytt sig särskilt mycket om ... förrän nu. Nallen har konkurrerat ut Vovven om gunsten att få följa med Oskar, när det är dags att sova för natten.

När Oskar gick och lade sig igår, passade jag på att ta en ny bild på Oskar tillsammans med nallen. Numera är nallen inte större än Oskar.



4 kommentarer:

  1. Man glömmer bort hur små våra små telingar har varit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så sant som det var sagt! Och varje gång man påminns blir man lika förvånad och sedan glömmer man igen.

      Radera
  2. jag blev fundersam när jag såg den första bilden: varför köper man en så gigantisk nalle till ett litet barn? och se'n förstod jag, Oskar var l i t e n. jag minns honom ett par dagar gammal, fingrar genomskinliga som gelé, men något utstrålade "jag har tagit itu, jag ska växa"

    SvaraRadera