fredag 12 september 2014

Mina underbara trollbarn

Fredag kväll är på många sätt den bästa tidpunkten i veckan. Två lediga dagar ligger framför oss. Samtidigt är det också den stund i veckan då jag är som mest trött. Arbetsveckan har tagit ut sin rätt.

Oskar hade följt med en kompis hem från förskolan idag och han blev så ledsen, när jag kom och hämtade honom. Han hade inte lekt färdigt. Kompisens mamma fick Oskars gråt att avstanna tvärt genom att låta honom låna hem den leksak han lekte med just då.

När vi hade hämtat Gustav på fritids, åkte vi till McDonalds i Staffanstorp för lite middag. Att ta med sig barnen ut och äta är oftast liktydigt med att kasta pengar i sjön, eftersom de inte äter särskilt mycket. Men vi hade en trevlig stund tillsammans med mycket prat och skratt.

Vid 18-tiden var vi ÄNTLIGEN hemma och jag i stort sett kraschade på soffan. Barnens energi visade inga tecken på att mattas. De plockade fram Fia-med-knuff och spelade tillsammans en lång stund med egna regler. Sedan spelade de Crazy Chefs. Gustav har sjungit sånger ur Majas alfabet. Underbart för mig att få vila kropp och knopp en stund.

Snart är det dags för barnen att borsta tänderna. Återstår att se om vi kan hitta något på TV att se tillsammans medan vi kurar ihop oss under en filt i soffan.

1 kommentar: