söndag 7 september 2014

Dags att gå till optikern

Äntligen har jag bokat tid hos optikern! Kanske kan nya glasögon göra att jag känner mig mindre trött. Just nu stramar det kring båda ögonen nästan konstant och extra mycket sen eftermiddag och kväll. När jag sitter framför TVn och stickar, tar det en stund för ögonen att hitta fokus, när jag lyfter blicken från sticke till TV.

Det är fyra år sedan jag var hos optikern senast, så det är på tiden att jag kommer iväg och får kollat synen. Jag har två par glasögon som jag växlar mellan. De har exakt likadana glas. Ingen av bågarna är särskilt slitna och på sätt och vis skulle jag vilja använda åtminstone en av dem igen ... men jag får se hur jag gör, när jag är hos optikern. Det är ju faktiskt roligt att förnya sig lite någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar