lördag 13 september 2014

Skrivövning på morgonen

Lördagsmorgon betyder inte att man får sova länge. Jag vaknade strax före fyra. Det som väckte mig var att två små fötter landade i mitt ansikte. Det tog mig närmare två timmar att somna om och precis i samma ögonblick vaknade någon, vars fötter så bryskt väckt mig, och behövde gå på toaletten. Sedan satte sig någon framför TVn medan någons storebror fortsatte att sova vidare i en timme till.

När Gustav vaknade, ville han skicka ett textmeddelande till sin pappa:

Hej pappa. Har du det bra? Oskar leker med ben 10!
-Grrrrr sa ben 10 hej då från linero och lund.
-kan du skika ett/gustav!??

Sedan blev det även ett meddelande till mormor:

Hej Brit sofi jillar jost och mats och a[...]
-Grrrrr sa ben 10!?!?
-Gustav a[...] sa Oskar.hej då
om ni åker buss-
6 eller buss 3 skika ett esemes till os-
Botulfsplatsen till lund c och till baks till ö linero.
Och hem. Hej då ö linero.


1 kommentar: