söndag 16 november 2014

Busy busy söndag

Jag konstaterade nyss att klockan bara är två på eftermiddagen och jag har fått så mycket gjort hittills idag. Jag lyxade till det med extra lång tid i tvättstugan - sex timmar - och det var skönt att inte behöva minutpassa för att få tvätten torr.

Barnen och jag åt frukost med tända ljus på bordet i morse. Ute är det mulet och dunkelt, så tända ljus gör sig verkligen bra. Medan jag har sprungit upp till tvättstugan med jämna mellanrum, har barnen ritat, byggt LEGO och spelat spel.

Jag har varit iväg med kartong, glas, plast och metall till återvinningen. Det låter som ett större åtagande än vad det faktiskt är. Soprummet med återvinningsmöjligheter finns bara runt hörnet. Vädret är inte inbjudande idag. Det blåser och emellanåt kommer det även regn. Det känns som en sådan där dag då man kan stanna inomhus utan att ha dåligt samvete.

Jag har lagat korv stroganoff, som ska frysas in, och förberett dagens middag, som blir nachos. Alldeles nyss följde Oskar med mig upp till tvättstugan, där jag vek ihop det sista av tvätten. Väl nere igen blockade jag en halsduk, som jag stickade färdig för ett par månader sedan. Det ska bli en födelsedagspresent, som måste bli färdig nu för att kunna skickas till födelsedagsbarnet.

Allt detta ... och klockan är bara strax efter två på eftermiddagen. Jag tror faktiskt att jag med gott samvete kan lägga mig på soffan en stund och läsa.

1 kommentar:

  1. Min söndag är precis tvärtom, utom att jag faktiskt röjde en del på bord och bänkar

    SvaraRadera