fredag 14 november 2014

Lång fredag

Det blev en lång dag både för barnen och mig. Vi vaknade vid vanlig tid, det vill säga vid 5:45 i morse. Jag vet inte hur det gick till men hela morgonrutinen klarades av på en halvtimme och vi fick sysselsätta oss med olika saker tills det var dags att gå ut genom dörren klockan 6:45.

Arbetsdagen svischade förbi och till och med lektionen i fysik mellan 14:05 och 15:25 var ett nöje.

Oskar var på gott humör, när jag hämtade honom på förskolan strax efter 16. Han var i lekhallen och lekte med kuddar. Vi åkte vidare för att hämta Gustav hemma hos N. Där gick luften ur Oskar. Han fick syn på några LEGO-figurer i Ns rum och han ville låna en av dem och när han inte fick sin vilja igenom rämnade hans värld.

Han var ursinnig hela vägen till Lund och nästan ända tills vi kom fram till däckfirman, där jag skulle få bytt sommardäcken till vinterdäck. När vi kom fram hade han somnat och han fick sova vidare tills det var min bils tur. Oskar tycker inte om att sitta i bilen om det inte sitter en vuxen bakom ratten. Det spelar ingen roll om bilen står stilla. Det ska sitta någon vid ratten! Så när däckkillarna skulle fixa med min bil, väckte jag Oskar och han hade sovit bort det dåliga humöret.

Efter däckfirman styrde vi kosan till McDonalds. Barnen var på strålande humör och det var en mycket trevlig måltid. Oskar måste ha varit hungrig, vilket kan förklara hans tidigare dåliga humör. Han åt sina morötter. Han åt HELA sin hamburgare. Och ... han åt en del pommes frites. Han som inte äter potatis i någon form alls ... mer än på förskolan.

Vi kom hem klockan 18:30. Barnen tittar på film på sin dator. Vi ska snart ta itu med tandborstning och sagoläsning och sedan blir det lite TV-tittande tillsammans, innan de somnar.

1 kommentar:

  1. Dagar fyllda med aktiviteter och arbetsuppgifter är inte sällan riktigt bra dagar

    SvaraRadera