måndag 8 december 2014

Julfint hemma

December må vara en mörk månad men det finns ljus i mörkret. Det är så fint med adventsljusstakar, stjärnor, gran och levande ljus. Det känns varmt och ombonad här hemma.

Att fotografera allt det här vackra är däremot inte lätt. Det blir, rent ut sagt mest skrutt av bilderna.

Barnen och jag klädde granen tillsammans i lördags. Många röda kulor och en hel del prydnader i glas, både genomskinligt och frostat.

Den stora, blå julgranskulan har jag fått av min bror och den är mycket vacker.

Jag har inget tema för min julgran. Jag hänger upp allt julgranspynt jag har, i en salig blandning. Jag tycker om att ha många röda kulor i granen och sedan bryta av med udda julgranskulor av olika slag.


1 kommentar:

  1. Vi har inte riktigt tagit tag i det där med julfint hemma, idag undrade Linn om man måste ha tomtar o gran bara för att det är jul. Helst av allt hade jag velat svara - Nej för böveln :-) Men jag vill ju ha både tomtar o gran, måste bara hitta inspirationen :-)

    SvaraRadera