söndag 18 oktober 2015

Födelsedagsfirande

Den 18 oktober är pappas födelsedag. Idag firade vi att han har vandrat 76 år på Jorden. Min fina pappa!

Mamma och jag åkte in till Malmö strax före lunch. Pappa hade beställt bord i restaurangen, som ligger i huset där han bor. Mamma hade med sig en flaska vin, som vi tog med till lunchen, som var varmrökt lax - mumsigt gott!

Efter lunchen gick vi upp till pappa igen. Jag hade tagit med mig en kaka, som jag bakade i morse. När pappa och jag pratades vid tidigare i veckan, sade jag att jag skulle baka något. Först hade jag ingen klar idé om vad jag skulle baka men efter en stunds funderande kom jag på det självklara: Britatårta. Det är pappas favorit. Och det var tur att det var en sådan jag bakade, eftersom det var vad pappa hade tänkt på, när jag sade att jag skulle ha med mig något hembakat.

Som vanligt trevlig samvaro och mycket samtal. Det är så när vi träffas. Och det känns så bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar