tisdag 19 juli 2011

Att handla när jag är hungrig...

... är ingen bra idé.

Idag blev det så och det gick bra trots att jag var riktigt ordentligt hungrig. Så där hungrig att det nästan mullrade i magen. Jag är övertygad om att det berodde på att jag hade bestämt mig för att det skulle gå bra, att jag inte skulle falla för frestelsen. Mitt (del)mål är tydligt definierat. Vägen dit är utstakad. Belöningar på vägen samt vid (del)mållinjen är bestämda.

Men det var inte lätt idag. Det kändes verkligen som om det satt en figur på varje axel. En av dem lockade mig med kakor, choklad, läsk med mera. Den andra sade bara "nej, fokusera på målet". Idag lyssnade jag på den andra rösten.

I morgon vet jag att jag kommer att "synda". Mamma fyller år. Gustav och jag ska baka en kaka. Och jag tänker tillåta mig själv att smaka en liten bit av den. Men sedan ska jag upp på den utstakade vägen igen och hålla siktet inställt på målet och utvärderingen i mitten av augusti.

Idag har det förresten gått 14 dagar utan Coca cola ... och suget är nästan borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar