fredag 22 juli 2011

Enormt sötsug

Idag har varit en sådan dag då jag konstant har gått omkring och varit sugen på något sött. Det är rent ut sagt skitjobbigt! Det känns som om all tankeverksamhet går åt till att skjuta tankar på kakor, choklad, läsk och så vidare åt sidan.

Sedan i söndags har jag inte ätit/druckit några sötsaker alls ... med ett undantag. De första dagarna gick bra. Och så kom onsdagen med undantaget. Det var födelsedagsfirande och jag åt en bit gräddtårta. Det kan vara en bidragande orsak till att suget återkommit så starkt. Men det kanske det hade gjort ändå, även utan undantaget.

När jag är så här sötsugen, så känner jag mig konstant hungrig. Jag nästan förväntar mig att magen ska mullra högt emellanåt.

Det är i alla fall en skön känsla att känna att jag inte tänker ge efter. Jag VET att jag ska klara av att ta mig igenom dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar