söndag 17 juli 2011

Att våga sätta mål

Jag lever ihop med en coach i vardande. Det är lärorikt. Maken prövar sina nyvunna lärdomar bland annat på mig. Det är utmanande. Och nyttigt! Och roligt!!

Kvällens övning handlade om att sätta mål. Det är svårt. Eller... Det är inte så svårt att just sätta upp målen. Det svåra är att bestämma hur och när de ska utvärderas samt hur uppfyllda mål ska belönas. Det förvånade mig lite att det var så svårt att komma på hur jag ska belöna mig själv. Det borde ju vara enkelt, eftersom belöningar är roligt.

För att kunna belöna mig själv måste jag ha nått målet, vägen dit måste utvärderas och jag hålls ansvarig för det arbete jag har gjort (eller inte har gjort). Kanske är det därför det är svårt att bestämma belöningen. Då blir det på allvar. Det går inte att komma undan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar