tisdag 12 juli 2011

Sju dagar

Så lång tid har det gått sedan jag drack Coca cola senast. Vid närmare eftertanke så är det en ganska kort period men den känns desto längre. Jag vet inte riktigt hur det gick till men jag bestämde mig i förra veckan att nu fick det vara nog. Hur stark jag är i det beslutet är jag osäker på. Men just nu funkar det och jag dricker i stort sett bara vatten i stället. Det känns bra.

Samtidigt måste jag erkänna att suget efter Coca cola är stort. Jag blir nästan lite ledsen, när jag tänker på att jag inte "får lov" att dricka cola. Det känns väldigt konstigt att erkänna att jag känner så men jag gör ju det. "Får lov" är kanske inte rätt att säga. Det handlar om att jag inte vill även om det känns som att jag vill, så jag ger inte mig själv lov.

I morgon börjar en ny cola-fri sjudagarsperiod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar