tisdag 12 juli 2011

Dagens skräckupplevelse

Klockan är halv nio på morgonen och jag har förhoppningsvis klarat av dagens skräckupplevelse.

Jag har varit i Staffanstorp för att ta ut en spik ur vänster framhjul på min bil. Det var försiktig körning dit så att däcket snällt skulle hålla ihop. När jag kom fram till däckfirman, ombads jag att köra runt byggnaden och där möttes jag av ett av mina stora hatobjekt: rampen ... eller det kanske heter liften.

Det spelar mindre roll vad åbäket heter. Jag hatar att behöva köra upp på det. Det far en eller annan svordom genom huvudet och sedan är koncentrationen total. Och det gick bra den här gången också.

Lyckligtvis är mitt liv ganska befriat från möten med ramper/liftar. Det är på bilbesiktningen en gång om året som jag måste övervinna rädslan. Första gången var för drygt tio år sedan i Lund ... och det var det verkligen en ramp som gick u-p-p-f-ö-r! Sedan byggdes det om där och jag slapp rampen (och så flyttade jag från Lund och hade ingen bil och därmed inget med bilbesiktningen att göra ... men det är en annan historia).  Men när jag kom dit i februari i år, så var det ombyggt ännu en gång och hjulen skulle passas in på en lift igen. Suck! Men på bilbesiktningen finns det i alla fall speglar så att jag kan se hjulens position och det gör det hela lättare.

Hittills har jag lyckats få bilen på plats vid alla mina möten med ramper/liftar. Det kanske är dags att jag lägger rädslan bakom mig och inser att jag faktiskt kan!

1 kommentar:

  1. Vad jag känner igen mig, aldrig att det har misslyckats men... tänk om....
    Men som sagt, kanske dags att lägga den där obehagliga känslan bakom sig och gå vidare *kram*

    SvaraRadera