tisdag 21 februari 2012

Carpe diem

Fånga dagen ... det gjorde jag idag!

Min farbror fyller 80 år idag. I eftermiddags var det öppet hus hemma hos honom. Jag hade nästan helt slagit ur hågen att kunna gå dit på grund av jobbet. Det är sportlov och dagarna är fyllda av spännande (ja, faktiskt!) föreläsningar och arbeten med olika case.

Men så hände det... En av eftermiddagens aktiviteter ställdes in och från 14.30 stod det "eget arbete" på schemat. Jag har några komptimmar innestående och idag var ett gyllene tillfälle att använda dem. Och jag är så glad att jag gjorde det!

Det blev en trevlig samvaro med underbara, fina släktingar ... farbror och faster med respektive samt fyra kusiner och en respektive. Och så min pappa, förstås! Mina kusiner är mer jämnåriga med min pappa än med mig. Relationen med dem är idag annorlunda jämfört med hur jag minns den från barndomen. Då var jag ett barn medan de var vuxna och hade egna familjer. Nu är jag också vuxen och har barn ... och de börjar få barnbarn. Det känns som om vi har mer gemensamt nu.

Det vore roligt att ordna en kusinträff. Vi är nästan 30 kusiner på pappas sida av släkten. Vi hade en släktträff i juni 1989 och då var vi omkring 140 stycken som samlades. Jag vågar inte tänka på hur många vi skulle bli idag. Då känns en kusinträff mer hanterlig att anordna.

Det tål att funderas på...

1 kommentar:

  1. Det är härligt med en stor släkt, iallafall ibland. Skulle bara jag, mina syskon med respektive, barn & deras respektive och barn samlas så skulle vi bli 40pers.
    Kusinträff på min mammas sida vill jag inte ens tänka på - ett 50 tal kusiner med respektive, barn och barnbarn *svettig av bara tanken*

    SvaraRadera