lördag 18 februari 2012

En puss

Jag har sovit på soffan den senaste veckan. Där kan jag hitta en bekväm, halvsittande sovställning, som är omöjlig att uppnå i sängen, så att jag kan sova utan att vakna med hosta stup i kvarten.

I morse vaknade jag strax före klockan sex av att Gustav kom ner från ovanvåningen för att ge mig en puss.

- Jag vill pussa dig, mamma, sade han och så gjorde han det och sedan gick han uppför trappan igen.

Det hela var över så snabbt att jag inte var riktigt säker på att det ens hade hänt. Så jag frågade maken, om han visste något om det hela. Jodå, maken bekräftade händelseförloppet. Gustav, som hade sovit i min säng under natten, hade vaknat på morgonen och sagt att han skulle gå och ge mamma en puss. Maken hade fått instruktioner om att ligga alldeles stilla och vara alldeles tyst medan Gustav var borta. Gustav försvann, kom tillbaka och somnade om en liten stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar