lördag 4 februari 2012

Vem är den skyldige?

Vem har smittat mig?

I eftermiddags satt jag vid köksbordet och konstaterade att ingen i familjen har varit magsjuk på två veckor. Jippi! Maken hyssjade på mig och menade att man ska inte utmana ödet. Och så rätt han hade.

Bara någon timme senare började jag må sjukt illa. Sedan började jag frysa trots att jag hade en fleecejacka på mig och låg nerbäddad under två fleecefiltar i soffan. Jag slumrade till och från, frös, ignorerade illamåendet de kommande timmarna. Sedan gick det inte längre. Det var bara att acceptera att jag mådde ILLA! Varför jag sköt upp den insikten så länge förstår jag inte nu, så här i efterhand, när jag känner hur mycket bättre jag mår efter att "naturen har fått haft sin gång". Fortfarande febrig men illamåendet har släppt.

Men åter till frågan i inledningen... Var kommer det här från? Barnen är ju inte sjuka. Än, kanske jag ska tillägga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar