lördag 1 december 2012

- Du släckte mammas stjärna

Det har varit full rulle idag. Men vi började dagen med en lugn morgon. Jag vaknade 5.15 och gick ner och lade mig i soffan i vardagsrummet. Maken var redan uppe och gjorde sig i ordning för att åka till gymmet. Barnen sov. Jag halvslumrade i soffan och tittade på Chokladfrossa på TLC. Gustav kom och gjorde mig sällskap vid halv sju och då slog jag över på Barnkanalen ... och sedan somnade jag och sov i en timme. Tio över åtta började jag bli lite orolig över att vi inte hade sett några livstecken från Oskar. När jag kom upp i sovrummet låg han och småpratade med gosedjurshunden han haft bredvid sig under natten.

Efter frukosten åkte hela familjen iväg för att shoppa. Julskinkan är inhandlad. Gustav har nu en tomteluva till förskolans lussefirande. Varma vantar till barnen blev det också.

Eftermiddagen ägnade vi åt att fortsätta adventspynta samt städa barnens rum. Det sistnämnda var verkligen välbehövligt. I Oskars rum rensade vi bort en mängd leksaker som inget av barnen leker med längre. I Gustavs rum låg ett jämnt lager av LEGO på golvet och det måste bort innan det var möjligt att dammsuga.

Maken lagade en god kycklingsoppa till middag och den inmundigades till skenet av stearinljus. När vi nästan hade ätit färdigt, noterade Oskar att adventsstjärnan i köksfönstret var släckt. Han spände ögonen i sin pappa och sade förebrående:

- Du släckte mammas stjärna!

1 kommentar:

  1. vem som äger vad har han helt klart för sig redan

    SvaraRadera