torsdag 6 december 2012

Googla

Tidigare idag lyssnade jag på nyheterna på P3 ... eller "nyheterna" på P3, som jag brukar kalla dem. Ett av inslagen handlade om hur vi svenskar använder Google, vilka de mest förekommande sökningarna har varit under 2012.

En populär sökning är "Gangnam Style". Och nu infinner sig ett tillfälle då jag känner mig otroligt gammal. Jag har hört talas om Gangnam Style vid ett flertal tillfällen under de senaste månaderna men jag har inte riktigt fattat vem eller vad det är.

Så jag gjorde det samma som många andra har gjort före mig. Jag googlade "Gangnam Style" och nu är jag väl lite visare. Men jag fattar fortfarande inte varför det är en sådan hype.

2 kommentarer:

  1. hm, åldern kanske? jag har inte ens hört begreppet

    SvaraRadera
  2. Jag fattar inte heller hypen... Med en sjuåring i huset som behärskar yputube och sökandets ädla konst så får jag avnjuta den låten sådär en tio ggr/dag - gärna efter varandra, på hög volym... *suck*

    SvaraRadera