tisdag 10 februari 2015

Barnens konstverk

Förförra veckan var Oskar sjuk, både en rejäl förkylning och magsjuka. En av dagarna plockade jag fram vattenfärgerna, som han fick i födelsedagspresent. Han tycks verkligen gilla att måla med vattenfärger. Det är viktigt att man säger måla och inte rita, annars får man sig en åthutning av Oskar.



Så här blev ett par av hans alster:




Jag skulle också måla, tyckte Oskar och det var bäst att göra som han ville. Att måla och rita har aldrig varit något som jag har tyckt om att göra. Men Oskar var nöjd, när jag deltog.








Igår kväll plockade Gustav fram blyertspennan och ritade. Han satt djupt koncentrerad en lång stund och det här blev resultatet:

1 kommentar:

  1. Jättefina teckningar/målningar :-) Jag är inget fan av att rita o måla men Linn tycker att det är superkul, förra veckan hittade vi ett litet set med färg och två canvastavlor på COOP, endast 49:- Linn gjorde två riktigt fina tavlor varav den ena blev en väldigt uppskattad 60årspresent till hennes faster

    SvaraRadera