måndag 9 februari 2015

Vad är köttbullar?

Ja, vad är köttbullar? Det kan synas vara självklart men ikväll insåg jag att det inte är det.

Vi åt en mycket snabb och enkel middag idag. Pasta och köttbullar. Inget av barnen rörde sina köttbullar. Det där med att barn skulle älska köttbullar och vilja äta det vare dag, det tror jag när jag ser det.

Jag frågade Oskar varför han inte äter köttbullar och han sade att han inte tycker om det. Jag påpekade att köttbullar är gjorda av köttfärs och köttfärs äter han minsann, när vi äter tacos på fredagskvällarna.

- Är köttbullar köttfärs? sade Oskar förvånat.

Jo, så är det, bekräftade jag, och sedan åt Oskar två köttbullar och han tyckte att de var jättegoda. Jag frågade honom vad han trodde att köttbullar var men det kunde han inte svara på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar