lördag 14 februari 2015

Rösta med Hjärtat

Gustav och jag har tittat på Melodifestivalen. Det är andra deltävlingen ikväll och den första jag ser för i år. Förra veckan valde jag att i stället titta på dokumentärer om Mount Everest på YouTube.

Jag hade laddat ner Melodifestival-appen, så att vi skulle kunna rösta. Jag förstod ganska snart att Gustav var bekant med appen sedan förra veckan och han hade sin egen röstningsfilosofi: hjärtat skulle fyllas maximalt många gånger för alla bidragen.

De flesta bidragen var inte mycket att hurra för. Gustav slumrade till men jag tror att han vaknade till så att han kunde rösta på vart och ett av de sju bidragen. Jag kände igen mig från när ja var liten och satt med bandspelaren framför TVn för att spela in bidragen från Eurovision Song Contest. Jag somnade ibland och vaknade till när ett bidrag var över och spelade in applåderna i stället...

Mina favoriter ikväll var:

  • Forever starts today - Linus Svenning
  • Möt mig i Gamla Stan - Magnus Carlsson
  • Don't stop believing - Mariette
Magnus Carlsson och Mariette gick direkt till final och Svenning gick till andra chansen.

Bäst ikväll var emellertid programledarnas, Sanna Nielsen och Robin Paulsson, sång om Åkarp.

1 kommentar:

  1. Håller faktiskt med om Åkarp. Däremot står jag inte ut med Linus. Men nog dyker väl drag från tidigare år upp: pipor, trummor för att inte tala om flygande svarta skynken och skrevgrepp?

    SvaraRadera