söndag 8 februari 2015

Stickat i januari

Inspirationen att blogga har verkligen inte funnits de senaste veckorna. Jag hoppas kunna kicka igång den igen och börjar med ett inlägg om det jag stickade under januari månad. Det var en bra stickmånad!

Först ut var ett par Chevalier mittens i Drops Lima. Det är det fjärde paret jag stickar. Det är ett roligt mönster och ett härligt garn och resultatet blir inte fy skam.

Under januarirean köpte jag ett par leggings till Oskar - och han älskade dem, så jag köpte tre par till. Sedan slog det mig att leggings under vintermånaderna kan bli kallt. Pojken behöver ett par benvärmare. Jag stickade dem i Drops Merino Extra Fine. Garnaffären hade inte de färger jag ville ha och eftersom jag ville få dem färdiga så snabbt som möjligt, så tog jag vad som fanns. I början tyckte jag att det såg gräsligt ut men jag är riktigt nöjd med dem!

Jag har länge haft en önskan om att sticka en Pyttipanna-sjal och läste om någon som stickat en i Drops Delight, så jag köpte några nystan av det garnet. Pyttipannan är en enkel sjal att sticka. Den här sjalen fick, när den var färdig, åka till London som en present till en god väns mamma. Jag ska sticka en till mig själv så småningom i Zauberball.

Månadens sista stickprojekt blev sotarmössor till barnen. Jag hade garn över sedan jag stickade min Fellowhship - The Shawl! och det kändes som ett utmärkt mössgarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar