söndag 17 april 2011

Samtal inför förskolans påskfest

På tisdag är det dags för påskfest på Gustavs förskoleavdelning. Barnen får gärna komma utklädda. Jag har aldrig gillat det där med att klä ut mig och fick lite smått panik, när jag läste det fina anslaget på dörren i kapprummet tidigare i veckan. Jag har funderat jättemycket på vad Gustav ska ha på sig. Men så slog det mig. Han kanske inte heller tycker om att klä ut sig. Så i morse hade han och jag ett samtal:

- Gustav, på tisdag är det påskfest på förskolan. Vill du vara utklädd? Eller vill du vara finklädd?

- Finklädd.

- Men om de andra barnen kommer utklädda till påskkärringar och påskgubbar, blir du ledsen då?


Gustav ser lite moloken ut.

- Vill du vara utklädd eller finklädd?

- Jag vill vara inklädd.
[obs! inga bortglömda bokstäver här]

1 kommentar: