måndag 27 juni 2011

Dagens bokskörd

  
Jag satte Oskar i vagnen och styrde kosan mot biblioteket. Uppdraget var att lämna tillbaka böcker, betala förseningsavgift (skäms!) och låna lite nytt. Det blev mestadels gamla bekantingar. Folletts nya tegelsten ser jag fram emot att läsa. Donna Leon blev jag lite besviken på senast men hon kan få en ny chans. Connelly-deckaren har jag lånat förut men hann inte läsa slut den innan jag måste lämna tillbaka den. Och Reginald Hill är ju bara ett måste! Presidentens hustru är en chansning.

På vägen till biblioteket gick vi förbi en blommande lind, som sträckte sina grenar ner till en nivå, så att jag enkelt kunde ta ett foto.


Det känns som om linden blommar tidigt i år. Mitten av juli känns mer bekant men det kan ju vara så att jag fortfarande är inställd på nordligare breddgraders blomningstider. Jag menar, det är ju bara tre år sedan vi flyttade tillbaka söder om gränsen ... ha ha!

Lindblommorna doftar i alla fall lika underbart som vanligt. Jag hoppas att bina är flitiga i sina besök i lindarnas kronor, så att det produceras mycket av den ljuvligt goda lindblomshonungen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar