tisdag 7 juni 2011

Strålande tider! Härliga tider!

Det finns ett stort plus med sommaren. Jo, jag vet, det finns flera men nu är det ett speciellt som jag har i åtanke. Antalet strumpor i tvätten minskar stadigt. Det var en fröjd att tvätta, hänga och vika tvätt i helgen, eftersom det gick så mycket snabbare när antalet strumpor inte var mycket mer än 10-12 stycken. Alltså sex par.

Vinterhalvåret är ju bedrövligt, när det varje vecka hamnar ungefär femtioelva miljoner strumpor i tvättkorgen och de flesta av dem har någon av cirka hundra nyanser av svart. 

Strumpmonstret, som trollar bort ena strumpan i ett par, kanske inte håller med mig om att det är härligt med varmare temperaturer och bara fötter. Men, ärligt talat, det struntar jag i.

1 kommentar:

  1. strumpmonstrena kan gå i ide tycker jag - härliga barfotasommar :)

    SvaraRadera