måndag 6 juni 2011

Ett missförstånd?

Jag kanske har fått det om bakfoten men jag har alltid haft för mig att det man lägger in smutsigt (eller ibland "smutsigt") i tvättmaskinen ska komma ut rent, när maskinen är färdig. Men jag tycker allt oftare att det inte är så och ibland är det till och med tvärtom.

I veckan tvättade jag en ljusgrön tröja, som Gustav hade haft på sig en dag. Det fanns inga fläckar på tröjan, när den hamnade i tvättkorgen. När jag plockade ut den ur tvättmaskinen så fanns det mörka fläckar på tröjans framsida. Det är mycket svaga fläckar, nästan som slöjor, men likväl fläckar. Var kommer de från?

Ibland när jag tvättar vittvätt, alltså lakan och underkläder, så finns det långa, svarta streck på tvätten, när den är klar. WTF! Vad beror det på? Det är ju inte måttligt irriterande!

På det hela taget tycker jag att fläckar försvinner dåligt numera. Har tvättmedlen blivit sämre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar