lördag 4 juni 2011

Trevlig sommar

Det har blivit den tiden på året då vi önskar varandra "trevlig sommar" och skingras för att sedan återse varandra framåt hösten. Idag önskade Gustav och jag de andra barnen och föräldrarna i skogsknyttegruppen Videungarna en riktigt trevlig sommar.

Vi hade en mycket trevlig sommaravslutning på Långa bryggan i Bjärred. Vädret var på vår sida. Med råge. Solen strålade från en alldeles molnfri, blå himmel. Ingen vind att tala om, för ovanlighetens skull. Redan klockan sju i morse var det ordentligt varmt i skuggan.

Långa bryggan är 574 meter lång, läste jag mig till igår kväll, när jag googlade för att ta reda på hur jag skulle hitta dit. Väl på plats i förmiddags, blev jag nästan lite besviken. Visst var bryggan lång men nog trodde jag att 574 meter skulle se längre ut.


Idag hade Gustav och jag sällskap av Mats och Oskar på vår skogsknytteutflykt. Oskar fullkomligt älskade att sitta i vattnet vid strandkanten, gräva med händerna på botten och kasta iväg det han fiskade upp. Det var också roligt att sitta i sanden uppe på stranden och leka med hink och spade.

Videungarna gick tipsrunda och hade skattjakt. Skatten var en röd skogsknyttekåsa, utmärkt att ha med på kommande utflykter. Sedan tände vi elden i den stora grillen, som fanns på stranden, och så grillades det korv och hamburgare.


I höst träffas Videungarna igen för nya äventyr. Men först ska vi ha en lång, härlig sommar.

1 kommentar:

  1. Riktigt fina bilder och ni ser ut att ha heft en helt underbar dag :-)

    SvaraRadera