onsdag 6 mars 2013

Är våren här nu?


I morse konsulterade jag SMHIs hemsida för att se hur det står till med våren. Det visade sig att vi har haft vårtemperatur varje dag sedan den 28 februari. Idag är det runt 10 grader varmt och det skulle förvåna mig mycket om dygnsmedeltemperaturen skulle ligga under 0 grader. Detta skulle i så fall innebära att det är vår!

Jag hämtade barnen på förskolan klockan två i eftermiddags. Gustav ville stanna ute i trädgården, så det gjorde vi. Han åkte sparkcykel och sedan spelade vi fotboll.

Det blev en härlig stund ute i solen. Jag tror till och med att min huvudvärk, som jag har haft sedan igår kväll, gav med sig. Och det är verkligen skönt att vara av med den! Den har suttit som ett spjut in över mitt vänstra öga och ett tag i förmiddags kändes en "ögonamputation" som något jag gärna skulle överväga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar