söndag 31 mars 2013

Läsdagbok 1:a kvartalet 2013

Januari

  • Eldvittnet av Lars Kepler
  • Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig av Mark Levengood
  • Ett snyggt lik av Peter James (orignalets titel: Looking good dead)
  • Trollvinter av Tove Jansson

Februari

  • The greatest show on Earth : the evidence for evolution av Richard Dawkins
  • Moab is my Washpot av Stephen Fry
  • The Fry Chronicles av Stephen Fry

Mars

  • Flambards av K M Peyton
  • Flambards in summer av K M Peyton
  • Flambards divided av K M Peyton

Just nu är jag inne i en period, då jag inte tycker att det är roligt att läsa. Jag läser för att jag känner att det är något jag borde göra. Det är svårt att hitta böcker som jag längtar efter läsa och det är en ny erfarenhet för mig. Det brukar vara tvärtom, att det finns alldeles för många böcker och jag inte vet var jag ska börja och jag undrar hur jag ska hinna med. När jag väl hittar en bok som känns lite lockande så tar det mig evigheter att komma in i den och jag tappar tråden gång på gång.

Det är väl bara att fortsätta pliktläsa för att upprätthålla vanan att läsa och hoppas på att läsglädjen åter infinner sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar