lördag 23 mars 2013

Rysligt aktiv lördag

Jag skrämmer nästan mig själv!

Dagen började redan klockan 4, då jag vaknade och kände att jag inte skulle kunna somna om. När det händer, så flyttar jag ner till soffan i vardagsrummet och sätter på TVn. Idag lyckades jag efter en stund slumra till i ungefär en timme. Klockan 6.15 kom resten av familjen ner för trappan och dagen startade.

Det var en solig och kall morgon, -9 grader, och snön glittrade. För andra gången den här veckan gav jag mig ut på en promenad med musik i öronen och Runkeeper som sällskap. Det blev ingen lång runda, bara drygt 3 km, men bara det faktum att jag kom iväg är nog att jubla över. Jag behöver hitta en bra runda, som tar ca 45 minuter att gå i rask takt, d v s ungefär 15 minuter längre än jag var ute idag.

När jag kom hem, började maken fixa frukosten medan jag tömde barnens lekrum och tvättade golvet. Det är svårt att tro att det igår låg ett jämnt lager med LEGO över hela golvet och diverse andra saker också. Rummet har nu återigen blivit Gustavs sovrum. Han vill inte längre dela rum med Oskar.

Efter frukost pysslade jag med tvätten och gjorde mig själv och barnen i ordning för en shoppingrunda med maken. Det är barnkalastider och vi hade tre barn att inhandla presenter till. Det blev LEGO för hela slanten.

Väl hemma igen tog jag itu med Oskars rum och det börjar se ganska hyfsat ut också. När jag håller på och städar barnens rum, hittar jag en hel del saker som ska rensas bort därifrån. Saker som är trasiga. Saker som aldrig används. Dessa har jag nu förpassat in i makens arbetsrum och de kommer att få lämna huset, när barnen sover.

Jag kommer får också idéer om hur vi ska förbättra förvaringen i barnens respektive rum. EXPEDIT-hyllan som står i Gustavs rum kommer att få flytta in i Oskars rum och så ska Gustav få en större EXPEDIT-hylla. Taklampan i Gustavs rum ska också in i Oskars rum och så ska Gustav få en ny. Stackars Oskar som bara få ta över redan använda saker. Gustav behöver också ett nytt, mindre täcke till sin säng och en sänglampa.

Nu skulle jag vilja sätta mig och sticka en stund men jag vet inte om jag orkar...

3 kommentarer:

  1. sitt du bara stilla och njut

    SvaraRadera
  2. *pust*
    Allt jag orkat idag var att köra två maskiner tvätt och en kort tur till hästbutiken men sen tog energin slut...

    SvaraRadera
  3. Du borde sova gott i natt efter en sådan aktiv dag :)

    SvaraRadera