torsdag 14 mars 2013

Himlen

Under de senaste halvåret har Gustav funderat mycket på döden. Han har mycket frågor om farfar, som han aldrig har träffat.

Jag tycker emellanåt att det är svårt att besvara hans frågor. Jag har min uppfattning om vad som händer efter döden och den inkluderar inte en himmel. Men jag vill att Gustav bildar sig en egen uppfattning.

Igår kväll undrade Gustav:

- Varför kunde jag inte se farfar i himlen, när jag flög flygplan?

Jag blev lite ställd av frågan och funderade en kort stund innan jag fann mig och sade att himlen ligger kanske högre upp än flygplanen åker. Maken gav ett liknande svar, när han fick samma fråga en stund senare. Han sade att himlen ligger uppe bland stjärnorna.

Detta fick Gustav att fundera lite till och sedan konstaterade han:

- Jag behöver ett rymdskepp för att kunna se farfar.

1 kommentar:

  1. Barn och alla deras underbara funderingar och kluriga lösningar på allt

    SvaraRadera