måndag 25 mars 2013

Att glädjas med andra


Dagen har bjudit på glädje! Goda nyheter är underbart härliga.

Strax innan arbetsdagen var slut berättade en kollega att hon är gravid. Det kom som en total överraskning (för mig) och glädjen som jag kände för henne var enorm. Jag tänker på det underbara hon har framför sig, att få välkomna ett nytt litet liv och ta del av denna nya persons tillvaro.

En annan kollega kom och hälsade på med sin två månader gamla bebis. En sån liten goding!

Och när jag kom hem, fanns det mer glädje att dela. Maken firade att han har gått ner 45 kg i vikt och numera är normalviktig. Hur det firades? Med tårta, så klart.

Barnen är på gott humör och har lekt och skrattat så de kiknar tillsammans med sin pappa. Solen skiner från en blå himmel. Sådana här dagar fylls jag med ny kraft.

2 kommentarer:

  1. Tårtan ser härlig ut! Mm, jag gillar påskpynt, det är oftast så härliga färger på det. Det är till och med snyggare är julpynt! :)

    SvaraRadera