måndag 18 mars 2013

Väntar...

... på snöstormen.

Det är ju vår! Då ska vi inte behöva bekymra oss om snö och minusgrader. Men vädrets makter håller inte med om det. Det ska börja snöa under kvällen och natten och snöfallet ska hålla i sig till onsdag morgon. På SMHIs hemsida finns en klass 2-varning om snöfall som kan ge kraftig drivbildning och en klass 1-varning om mycket hårda vindbyar.

Just nu blåser det dessutom ordentligt, 15-20 m/s. Min lilla bil kunde nästan inte ta sig fram i motvinden på väg hem från jobbet idag. Lilla Oskar tycker inte heller om att det blåser så mycket. Han får nästan panik i blåsten och vill bli buren. Det är tur att han är en lättviktare.

Stark vind i kombination med mycket snö är inget jag ser fram emot. Jag ser inte heller fram emot att köra till jobbet i morgon. Jag ska gå ut och hämta in snöskyffeln så att den finns redo att användas. Jag kommer även att ställa klockan tidigt så att jag hinner skotta innan det är dags att lämna barnen på förskolan klockan 6.45.

Tänk om det blir ett antiklimax. Varningar om mycket snö och drivbildning ... och så kanske det knappt kommer någon snö alls. Men det är väl bara önsketänkande. I morgon så här dags vet vi hur det blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar