söndag 17 mars 2013

Vårtröttheten är här

Jag känner mig giftigt trött idag och har gjort så större delen av veckan. Redan i måndags morse konstaterade en kollega och jag att vi kände oss trötta och slitna som om vore det fredag eftermiddag. Den senaste veckan har jag gått och lagt mig före klockan 21 varje kväll. Två kvällar har jag lagt mig samtidigt som barnen, alltså redan vid 19.30.

Jag vill minnas att det brukar vara så här, att när dagsljuset kommer tillbaka slår den här tröttheten till. Det gäller bara att ha förtröstan att den går över så småningom.

Våren är här även om vi har haft vinterväder den här veckan. Och veckan som kommer blir inte bättre. Det ska börja blåsa igen och SMHI hotar med upp emot 30 cm snö under tisdagsdygnet. Usch och blä! Jag hoppas att våren besegrar vintern lagom till påsk i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar